לאחר שהתחילה את התהליך להסרת מוני הלייקים באפליקציה במקומות שונים בעולם, משתמשים בישראל החלו לדווח כי גם אצלם כבר לא נראה מונה הלייקים. לפי ההערכות, המגמה הזו תימשך בהדרגה עד להסרה מלאה של מונה הלייקים באפליקציה הפופולרית


חברת פייסבוק הודיעה כבר בעבר כי הניסוי עליו הכריזה צפוי להתפשט למקומות נוספים בעולם. על פי דיווחים של גולשים ישראלים הניסוי המעניין הזה כבר הגיע למחוזותינו וישנם כאלה שכבר לא רואים את המונה שהפך להיות אחד הדברים אליהם התרגלנו בעת השימוש באפליקציה. עם זאת, המשתמש עצמו עדיין יוכל לראות כמה לייקים התבצעו ומי אלה שפרגנו לו עם לייק לתמונה מסוימת. 

המטרה המוצהרת מבחינת פייסבוק היא לגרום לאנשים להעריך את התמונות בגלל מי שהן ולאו דווקא בגלל כמות הלייקים שהם קיבלו. לפי ההערכות גורמים שונים בתעשייה, הניסוי צפוי אמנם להימשך אך יש מי שחושבים כי הוא נדון לכישלון ושמדובר בטעות שתפגע בחוויית המשתמשים, ולכן גם בהדרגה המצב יוחזר לקדמותו כפי שהיה בעבר.

בינתיים, במדינות שונות בעולם כבר נאלצו להתרגל למצב החדש. באיטליה, ברזיל ויפן הניסוי החל כבר לפני כמה חודשים. כך גם באירלנד, בארה"ב, אוסטרליה ובמקומות נוספים. האם תחרות הלייקים הפכה באמת לפוגענית כלפי משתמשים צעירים שלא קיבלו מספיק לייקים ועובדה זו גרמה לפגיעה בפופולאריות שלהם בחברה? קשה להאמין שמעצמת הפרסום הדיגיטלי פועלת מתוך מניעים חברתיים. ככל הנראה חלק מהמניעים קשורים באינטרסים כלכליים, ובצורך לפגוע בתעשיית הלייקים המזויפים.